Latest News About - Environmental Protection

 
Show/hide duplicate news articles.
<<10<12345678910>>>10
 
Show/hide duplicate news articles.
<<10<12345678910>>>10

Tools

Load latest edition

Sunday, September 20, 2020

11:53:00 PM CEST

Subscribe
RSS | KML | MAP
EMM for iPadEMM for Android

Languages Collapse menu...Expand menu...

Select your languages

ar
az
be
bg
bs
ca
cs
da
de
el
en
eo
es
et
fa
fi
fr
ga
gl
ha
he
hi
hr
hu
hy
id
is
it
ja
ka
km
ko
ku
ky
lb
lo
lt
lv
mk
ml
ms
mt
ne
nl
no
pap
pl
ps
pt
ro
ru
si
sk
sl
so
sq
sr
sv
sw
ta
th
tr
uk
ur
vi
zh
all
Show additional languagesHide additional languages

Interface:

Legend Collapse menu...Expand menu...

Quotes... Extracted quotes

Christian Drosten sagte: „Es gibt ein paar Details, die vielleicht bei uns anders sind als in Südeuropa. Unsere Haushalte sind häufig kleiner, wir haben mehr Einpersonenhaushalte" External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Markus Soeder sagte: „Garmisch-Partenkirchen ist ein Musterfall für Unvernunft" External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „Sagen Sie Ihrem Gouverneur, er soll Ihren Staat öffnen" External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Friedrich Merz sagte: „Der Finanzminister haut zurzeit das Geld raus, als gäbe es kein Morgen mehr. Unsere Kinder werden das alles bezahlen müssen" External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „Das Letzte, was man will, ist, dass man Panik im Land auslöst" External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „Wenn wir nicht das unternommen hätten, was wir unternommen haben, wären Millionen Menschen gestorben" External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Martin Litsch sagte: „Es ist unangemessen, dass wir für jeden Test knapp 40 Euro bezahlen müssen. Die Labore machen damit inzwischen dicke Gewinne“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Martin Litsch forderte (about Jens Spahn): „Uns sind hier die Hände gebunden. Ich appelliere an Gesundheitsminister Spahn, den Weg dafür zu ebnen, dass die Kassen mit Laboren die Preise für Corona-Tests selbst verhandeln können“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Jens Spahn sagte: „mindestens so sehr ärgert wie die Betroffenen“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Jens Spahn sagte: „wo viele Dinge schneller gehen müssen als sonst. Wo oftmals dann auch sehr flexibel und manchmal zu Beginn provisorisch gehandelt werden muss“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Frank Walter Steinmeier sagte: „Ich finde die Meldungen über die aussichtsreiche Forschung an Impfstoffen durchaus ermutigend“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Frank Walter Steinmeier sagte: „Der Corona-Tod ist ein einsamer Tod“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Theresa Tam sagt: „Wenn diese Vorsichtsmaßnahmen eingehalten werden und die Risiken bewusst sind, können Wege gefunden werden, körperliche Intimität zu genießen, ohne die Fortschritte in der Corona-Pandemie zunichtezumachen“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Markus Soeder sagte: «Wir wollen wieder Schule haben in Bayern » External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Scott Morrison sagte: „Wir sprechen von einer Pandemie, die die Weltwirtschaft zerstört und Hunderttausende getötet hat“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Karl Lauterbach sagte: „Wir können unseren Beitrag leisten, indem wir Spanien unbürokratisch die Hilfe zur Verfügung stellen, die wir beschlossen haben im Rahmen der europäischen Hilfsprogramme“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Stephan Ludwig sagte: „Wenn bei Routine-Untersuchungen auf Lebendtiermärkten vermehrt Infektionen gefunden werden, muss sofort die Bremse reingehauen werden, um die schnelle Verbreitung zu stoppen“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Harald Michels sagte: „da sind wir ganz nah an den Leuten“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Harald Michels betonte: „Es liegt nicht an unserem guten Willen, es liegt einfach an der Struktur: Dass noch mit Papier geschafft werden muss“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Werner Lanthaler erklärte: „In der Biotechnologie erleben wir so etwas wie unsere Stunde der Wahrheit" External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Susanne Johna sagte: „Wir sehen schon einen kontinuierlichen Anstieg der Infektionszahlen - er ist flach, aber er ist da“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Hendrik Wüst kündigte: „Inzwischen sollte jeder verstanden haben, dass in Bus und Bahn Maskenpflicht gilt. Deshalb ist ganz klar: Wer ohne Mund-Nasen-Schutz erwischt wird, muss an der nächsten Haltestelle raus und zahlen.“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Susanne Johna warnte: „Damit ist die Gefahr, dass wir die Erfolge, die wir bislang in Deutschland erzielt haben, in einer Kombination aus Verdrängung und Normalitätssehnsucht wieder verspielen“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Susanne Johna sagte: „Weil sich das Pandemiegeschehen langsam aufbaut, müssen wir für Covid-19-Patienten gestuft Behandlungsmöglichkeiten zur Verfügung stellen, also eine zeitliche Staffelung der Vorhaltung einführen“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Susanne Johna sagte: „So geht das Schritt für Schritt weiter, bis man dann in der höchsten Alarm- und Ausbaustufe alle für Covid-19-Patienten verfügbaren Intensivkapazitäten ausschöpft“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Matt Hancock sagte: „Die Tatsache, dass mit diesen Tests sowohl Grippe als auch Covid-19 nachgewiesen werden kann, wird uns auf dem Weg in den Winter enorm helfen, so dass die Patienten den richtigen Rat befolgen können, um sich und andere zu schützen“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „Die Fälle begannen unter jungen Amerikanern kurz nach Demonstrationen anzusteigen“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Rudolf Anschober sagte: „Es beginnt wieder ein bisschen zu brodeln“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Michael Ryan sagte: „Ich bin sehr besorgt, dass wir eine Beschleunigung der Krankheit in Afrika sehen. Wir müssen das sehr ernst nehmen“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Michael Ryan sagte: „Südafrika könnte leider ein Vorbote sein“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „junge Leute, die einen Schnupfen haben“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Herbert Winkel sagte: „Wir konnten keinen bestimmten Infektionsherd feststellen" External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Richard Lutz erklärte: „Das ist der beste Wert seit 2008“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Prof Dr ergänzt: „Wir gehen davon aus, dass solche Antikörper über mehrere Wochen wirksam sind und in dieser Zeit vor einer Erkrankung schützen könnten“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Fred Dickson sagte: „nicht zu unterschätzenden Herausforderung, den Tourismus wiederaufzubauen“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Aleksandar Vucic sagte: „Alle Krankenhäuser in Belgrad sind fast voll“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Michael Ryan sagte: „Was wir jetzt erleben, ist ein zweiter Höhepunkt der ersten Welle in vielen Ländern, wo das Virus nicht genug unterdrückt worden ist, um eine Übertragung der Krankheit zu verhindern“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Karl Josef Laumann sagte: „uns 20, 30 durch die Lappen gegangen sind“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Katja Kipping sagte: „Die Förderung zur Geräteanschaffung ist nicht ausreichend und wenig zielführend“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Katja Kipping sagte: „Die bessere Lösung: Jedes Kind bekommt von der Schule einen eigenen Laptop mit mobilem Datenzugang gestellt“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Karl Lauterbach sagte: „Ich bin sicher, dass deutlich mehr Menschen außerhalb der Mitarbeiterschaft inzwischen infiziert sind“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Anja Karliczek sagte: „Ich hoffe sehr, dass das Infektionsgeschehen diese Entwicklung zulässt“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Mark Waschke berichtete: „Anhalten des Kapitalismus, das Ausbremsen des Einfach-Weiter-So-Konsumierens auch etwas sehr Inspirierendes für mich“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Jan Focken sagt: „Es stehen noch etwa 5.350 Tests aus“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Markus Soeder sagte: „Abstand halten, Hygiene, Masken. Und Kontaktbeschränkungen“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Heinz Peter Meidinger sagte: „Wir setzen auf regelmäßige wöchentliche Tests von Lehrkräften, auch wenn keine Krankheitssymptome vorliegen“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Cristina Longhini sagte: „Wir wollen, dass jemand zurücktritt, dass sich jemand entschuldigt. Wir erwarten, dass jemand Verantwortung übernimmt, etwas, was bisher noch niemand getan hat“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Hendrik Streeck sagte: „Die Zahl der Covid-19-Erkrankten auf den Intensivstationen ist derzeit rückläufig” „Es besteht eine Chance, dass wir über den Sommer die Anzahl der Personen mit Teilimmunität erhöhen können” External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Angela Merkel sagte: „Ich werde unruhig, wenn zum Beispiel Menschen glauben, wir brauchen die Abstandsmaßnahmen nicht mehr. Die brauchen wir“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Boyko Borisov sagte: „Dann fallen alle (Corona-Schutz)Maßnahmen weg, und bleiben nur die sozialen (Hilfen)“ External link

mopo Sunday, September 20, 2020 7:22:00 PM CEST

Fernando Ponz Canto said: “We want to continue supporting in this area…we have already done a lot… there have been many donations through Rotary, which have gone to help people, but we want to do more,” External link

guyanachronicle Sunday, September 20, 2020 9:54:00 AM CEST

Fernando Ponz Canto said: “I have made it clear that I am happy to try to convince the European Union and we are already taking action to explain to the EU that it is a moment of opportunity and it is good for Europe to be present,” External link

guyanachronicle Sunday, September 20, 2020 9:54:00 AM CEST

Xi Jinping said: "The protection of the Yellow River is critical to the great rejuvenation and sustainable development of the Chinese nation," External link

ecns Saturday, September 19, 2020 2:20:00 PM CEST

Nicusor Dan said: "It is a campaign of lies and manipulation, based on phone calls, on not assumed online messages and sadly on the complicity of some press institutions," External link

stiripesurse Saturday, September 19, 2020 1:46:00 PM CEST

Nicusor Dan said: "These people, because they lack any competence for the positions they fill, are not capable to draw EU funds, are incapable to solve the traffic in Bucharest, the pollution in the city, but on the contrary they grant green areas for their friends build whatever on them. This is the real problem the acting mayor has to answer to," External link

stiripesurse Saturday, September 19, 2020 1:46:00 PM CEST

Christian Drosten sagte: „Es gibt ein paar Details, die vielleicht bei uns anders sind als in Südeuropa. Unsere Haushalte sind häufig kleiner, wir haben mehr Einpersonenhaushalte" External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Markus Soeder sagte: „Garmisch-Partenkirchen ist ein Musterfall für Unvernunft" External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „Sagen Sie Ihrem Gouverneur, er soll Ihren Staat öffnen" External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Friedrich Merz sagte: „Der Finanzminister haut zurzeit das Geld raus, als gäbe es kein Morgen mehr. Unsere Kinder werden das alles bezahlen müssen" External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „Das Letzte, was man will, ist, dass man Panik im Land auslöst" External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „Wenn wir nicht das unternommen hätten, was wir unternommen haben, wären Millionen Menschen gestorben" External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Martin Litsch sagte: „Es ist unangemessen, dass wir für jeden Test knapp 40 Euro bezahlen müssen. Die Labore machen damit inzwischen dicke Gewinne“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Martin Litsch forderte (about Jens Spahn): „Uns sind hier die Hände gebunden. Ich appelliere an Gesundheitsminister Spahn, den Weg dafür zu ebnen, dass die Kassen mit Laboren die Preise für Corona-Tests selbst verhandeln können“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Jens Spahn sagte: „mindestens so sehr ärgert wie die Betroffenen“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Jens Spahn sagte: „wo viele Dinge schneller gehen müssen als sonst. Wo oftmals dann auch sehr flexibel und manchmal zu Beginn provisorisch gehandelt werden muss“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Frank Walter Steinmeier sagte: „Ich finde die Meldungen über die aussichtsreiche Forschung an Impfstoffen durchaus ermutigend“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Frank Walter Steinmeier sagte: „Der Corona-Tod ist ein einsamer Tod“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Theresa Tam sagt: „Wenn diese Vorsichtsmaßnahmen eingehalten werden und die Risiken bewusst sind, können Wege gefunden werden, körperliche Intimität zu genießen, ohne die Fortschritte in der Corona-Pandemie zunichtezumachen“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Markus Soeder sagte: «Wir wollen wieder Schule haben in Bayern » External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Scott Morrison sagte: „Wir sprechen von einer Pandemie, die die Weltwirtschaft zerstört und Hunderttausende getötet hat“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Karl Lauterbach sagte: „Wir können unseren Beitrag leisten, indem wir Spanien unbürokratisch die Hilfe zur Verfügung stellen, die wir beschlossen haben im Rahmen der europäischen Hilfsprogramme“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Stephan Ludwig sagte: „Wenn bei Routine-Untersuchungen auf Lebendtiermärkten vermehrt Infektionen gefunden werden, muss sofort die Bremse reingehauen werden, um die schnelle Verbreitung zu stoppen“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Harald Michels sagte: „da sind wir ganz nah an den Leuten“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Harald Michels betonte: „Es liegt nicht an unserem guten Willen, es liegt einfach an der Struktur: Dass noch mit Papier geschafft werden muss“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Werner Lanthaler erklärte: „In der Biotechnologie erleben wir so etwas wie unsere Stunde der Wahrheit" External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Susanne Johna sagte: „Wir sehen schon einen kontinuierlichen Anstieg der Infektionszahlen - er ist flach, aber er ist da“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Hendrik Wüst kündigte: „Inzwischen sollte jeder verstanden haben, dass in Bus und Bahn Maskenpflicht gilt. Deshalb ist ganz klar: Wer ohne Mund-Nasen-Schutz erwischt wird, muss an der nächsten Haltestelle raus und zahlen.“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Susanne Johna warnte: „Damit ist die Gefahr, dass wir die Erfolge, die wir bislang in Deutschland erzielt haben, in einer Kombination aus Verdrängung und Normalitätssehnsucht wieder verspielen“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Susanne Johna sagte: „Weil sich das Pandemiegeschehen langsam aufbaut, müssen wir für Covid-19-Patienten gestuft Behandlungsmöglichkeiten zur Verfügung stellen, also eine zeitliche Staffelung der Vorhaltung einführen“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Susanne Johna sagte: „So geht das Schritt für Schritt weiter, bis man dann in der höchsten Alarm- und Ausbaustufe alle für Covid-19-Patienten verfügbaren Intensivkapazitäten ausschöpft“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Matt Hancock sagte: „Die Tatsache, dass mit diesen Tests sowohl Grippe als auch Covid-19 nachgewiesen werden kann, wird uns auf dem Weg in den Winter enorm helfen, so dass die Patienten den richtigen Rat befolgen können, um sich und andere zu schützen“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „Die Fälle begannen unter jungen Amerikanern kurz nach Demonstrationen anzusteigen“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Rudolf Anschober sagte: „Es beginnt wieder ein bisschen zu brodeln“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Michael Ryan sagte: „Ich bin sehr besorgt, dass wir eine Beschleunigung der Krankheit in Afrika sehen. Wir müssen das sehr ernst nehmen“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Michael Ryan sagte: „Südafrika könnte leider ein Vorbote sein“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „junge Leute, die einen Schnupfen haben“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Herbert Winkel sagte: „Wir konnten keinen bestimmten Infektionsherd feststellen" External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Richard Lutz erklärte: „Das ist der beste Wert seit 2008“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Prof Dr ergänzt: „Wir gehen davon aus, dass solche Antikörper über mehrere Wochen wirksam sind und in dieser Zeit vor einer Erkrankung schützen könnten“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Fred Dickson sagte: „nicht zu unterschätzenden Herausforderung, den Tourismus wiederaufzubauen“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Aleksandar Vucic sagte: „Alle Krankenhäuser in Belgrad sind fast voll“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Michael Ryan sagte: „Was wir jetzt erleben, ist ein zweiter Höhepunkt der ersten Welle in vielen Ländern, wo das Virus nicht genug unterdrückt worden ist, um eine Übertragung der Krankheit zu verhindern“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Karl Josef Laumann sagte: „uns 20, 30 durch die Lappen gegangen sind“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Katja Kipping sagte: „Die Förderung zur Geräteanschaffung ist nicht ausreichend und wenig zielführend“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Katja Kipping sagte: „Die bessere Lösung: Jedes Kind bekommt von der Schule einen eigenen Laptop mit mobilem Datenzugang gestellt“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Karl Lauterbach sagte: „Ich bin sicher, dass deutlich mehr Menschen außerhalb der Mitarbeiterschaft inzwischen infiziert sind“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Anja Karliczek sagte: „Ich hoffe sehr, dass das Infektionsgeschehen diese Entwicklung zulässt“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Mark Waschke berichtete: „Anhalten des Kapitalismus, das Ausbremsen des Einfach-Weiter-So-Konsumierens auch etwas sehr Inspirierendes für mich“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Jan Focken sagt: „Es stehen noch etwa 5.350 Tests aus“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Markus Soeder sagte: „Abstand halten, Hygiene, Masken. Und Kontaktbeschränkungen“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Heinz Peter Meidinger sagte: „Wir setzen auf regelmäßige wöchentliche Tests von Lehrkräften, auch wenn keine Krankheitssymptome vorliegen“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Cristina Longhini sagte: „Wir wollen, dass jemand zurücktritt, dass sich jemand entschuldigt. Wir erwarten, dass jemand Verantwortung übernimmt, etwas, was bisher noch niemand getan hat“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Hendrik Streeck sagte: „Die Zahl der Covid-19-Erkrankten auf den Intensivstationen ist derzeit rückläufig” „Es besteht eine Chance, dass wir über den Sommer die Anzahl der Personen mit Teilimmunität erhöhen können” External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Angela Merkel sagte: „Ich werde unruhig, wenn zum Beispiel Menschen glauben, wir brauchen die Abstandsmaßnahmen nicht mehr. Die brauchen wir“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Boyko Borisov sagte: „Dann fallen alle (Corona-Schutz)Maßnahmen weg, und bleiben nur die sozialen (Hilfen)“ External link

mopo Saturday, September 19, 2020 1:07:00 PM CEST

Romeu Zema afirmou: “Nós, eu acredito muito, podemos ser um estado sinônimo de preservação ambiental responsável, conciliada com desenvolvimento industrial e desenvolvimento Econômico, uma coisa não exclui a outra” External link

noticias-r7 Saturday, September 19, 2020 12:04:00 PM CEST

Horst Seehofer told: "I am disappointed by the position of our Austrian neighbors to refuse to accept a limited number of asylum-seekers from Greece," External link

newsnow-co-uk Saturday, September 19, 2020 11:04:00 AM CEST

Nicolas Schmit said: “The ESDE report shows that strengthening social fairness is key to overcoming the crisis. This requires putting people front and centre. To ensure resilience, solidarity and cohesion, the EU’s response has to prioritise employment, reduce inequalities and ensure equal opportunities. The effective implementation of the European Pillar of Social Rights will serve as our guide” External link

moderndiplomacy Saturday, September 19, 2020 10:43:00 AM CEST

Valdis Dombrovskis said: “The EU and the U.S. share the most important economic partnership in the world, with trade in goods and services worth over €1.3 trillion annually. This deal provides both sides with a true win-win outcome, helping us to strengthen our partnership even further. Lowering tariffs on both sides improves access for our exporters and reduces the cost of imported goods. Those are both critically important factors in this time of coronavirus-related economic crisis. From the EU side, we view this agreement as an important step towards improving our relationship and resolving outstanding disputes. We remain eager to deepen transatlantic cooperation wherever possible as we firmly believe that, when it comes to truly global challenges, the chances of achieving successful global outcomes are improved if the European Union and United States work together” External link

moderndiplomacy Saturday, September 19, 2020 10:43:00 AM CEST

Harry Roque said: “If they want to add to the burden of the Filipino nation during this pandemic, so be it. We will accept that as history repeating itself. Let’s stop these discussions,” External link

tribuneonline Saturday, September 19, 2020 10:09:00 AM CEST

Alan Tanjusay told: “Sana wag na maging proud. Tingnan kung ano pa ang pagkukulang natin at gawin ang tamang response to satisfy or meet the requirements of the EU GSP+,” External link

tribuneonline Saturday, September 19, 2020 10:09:00 AM CEST

Ramon Lopez told: “So far, we are able to explain objectively the Philippines side on issues that are raised and we dont see any reason why our GSP+ privilege will be withdrawn. It is precisely helping address poverty and attendant social and economic issues, and helping MSMEs in many parts of the country, by allowing greater EU market access for Philippine products,” External link

tribuneonline Saturday, September 19, 2020 10:09:00 AM CEST

Nikhil Anand said (about Sushil Modi): “Deputy chief minister Sushil Modi had presented a separate green budget for the purpose. The party may consider presenting a separate manifesto on the environment for the coming assembly polls,” External link

HindustanTimes Saturday, September 19, 2020 9:09:00 AM CEST

Dorit Nitzan told: “I am so happy that Sinaia joined because for years I was looking to have a sister or brother from Israel,” External link

jpost Saturday, September 19, 2020 3:04:00 AM CEST

Donald Trump said: “Together these agreements will serve as the foundation for a comprehensive peace across the entire region, something which nobody thought was possible, certainly not in this day and age,” “These agreements prove that the nations of the region are breaking free from failed approaches of the past. Today’s signing sets history on a new course and there will be other countries very soon that will follow these great leaders” External link

dailynews-lk Saturday, September 19, 2020 1:58:00 AM CEST

Mr Netanyahu said: “Since the moment of its birth, Israel has yearned for peace with our Palestinian neighbours and peace with the broader Arab world. For decades, that peace has proved elusive, despite so many well-intentioned plans. One after the other, they failed. Why did they fail? They failed because they did not strike the right balance between Israel’s vital security and national interests, and the Palestinians’ aspirations for self-determination,” External link

dailynews-lk Saturday, September 19, 2020 1:58:00 AM CEST

Ursula von der Leyen told: “I recognise that this increase from 40 to 55 is too much for some, and not enough for others,” External link

dailynews-lk Saturday, September 19, 2020 1:58:00 AM CEST

Mark Parrington said: “In Indonesia, peat fires, which can last in low temperatures and underground, became the focus of attention because they released carbon that had been stored for thousands of years,” External link

pulitzercenter Friday, September 18, 2020 11:25:00 PM CEST

Andrew Wheeler said: “The benefits of atrazine in agriculture are high, so these new protections give our nation’s farmers more clarity and certainty concerning proper use,” External link

feedstuffs Friday, September 18, 2020 10:19:00 PM CEST

Garry Marshall stated: “This isn’t the last review of atrazine. In fact, the Endangered Species Act review will be key to the future of atrazine as well as other crop protection tools. Moving forward, we remain vigilant in ensuring the agencies involved utilize high-quality, scientific studies,” “The EPA has said they will utilize the best available research, first in a letter the Triazine Network in 2019 and again today. Our stance has always been sound, credible science must win. We appreciate these commitments, and EPA must hold true to them in the ESA evaluation” External link

feedstuffs Friday, September 18, 2020 10:19:00 PM CEST

Harry Roque said: “If they want to put [an] extra burden on Filipinos during a time of a pandemic, so be it. We will accept that as history repeating itself,” External link

benarnews Friday, September 18, 2020 8:06:00 PM CEST

Ana Baptista said: "When this bill was finally passed, I had a moment where I just had to shed a tear of disbelief," External link

trust Friday, September 18, 2020 7:34:00 PM CEST

Mustafa Santiago Ali said: "Folks don't by accident end up in these communities," "We have traditionally pushed people into certain areas, or we've chosen those areas that we don't place a lot of value on to put certain things" External link

trust Friday, September 18, 2020 7:34:00 PM CEST

Ana Baptista said: "We're going to feel the effects of climate change very severely, and we know that overburdened communities ... are going to feel those impacts even worse," External link

trust Friday, September 18, 2020 7:34:00 PM CEST

Jim Merritt said: “A big economic development factor for companies to come here is if we are handling our climate, our pollution and our land better than we did before,” External link

indystar Friday, September 18, 2020 7:34:00 PM CEST

Mike Braun told: “Republicans are working on solutions that grow the economy, while addressing our changing climate, because we believe the two are not mutually exclusive,” External link

indystar Friday, September 18, 2020 7:34:00 PM CEST

Horst Seehofer told: "I am disappointed by the position of our Austrian neighbors to refuse to accept a limited number of asylum-seekers from Greece," External link

spiegel-en Friday, September 18, 2020 6:44:00 PM CEST

Ana Baptista said: "When this bill was finally passed, I had a moment where I just had to shed a tear of disbelief," External link

wsau Friday, September 18, 2020 6:00:00 PM CEST

Mustafa Santiago Ali said: "Folks don't by accident end up in these communities," "We have traditionally pushed people into certain areas, or we've chosen those areas that we don't place a lot of value on to put certain things" External link

wsau Friday, September 18, 2020 6:00:00 PM CEST

Ana Baptista said: "We're going to feel the effects of climate change very severely, and we know that overburdened communities ... are going to feel those impacts even worse," External link

wsau Friday, September 18, 2020 6:00:00 PM CEST

Hans Kluge said: “Knowing the immense individual and societal impact even a slight reduction in the length of quarantine can have … I encourage countries of the region to make scientific due process with their experts and explore safe reduction options,” External link

neurope Friday, September 18, 2020 5:54:00 PM CEST

Nicolas Schmit said: “The ESDE report shows that strengthening social fairness is key to overcoming the crisis. This requires putting people front and centre. To ensure resilience, solidarity and cohesion, the EU’s response has to prioritise employment, reduce inequalities and ensure equal opportunities. The effective implementation of the European Pillar of Social Rights will serve as our guide” External link

moderndiplomacy Friday, September 18, 2020 5:52:00 PM CEST

Valdis Dombrovskis said: “The EU and the U.S. share the most important economic partnership in the world, with trade in goods and services worth over €1.3 trillion annually. This deal provides both sides with a true win-win outcome, helping us to strengthen our partnership even further. Lowering tariffs on both sides improves access for our exporters and reduces the cost of imported goods. Those are both critically important factors in this time of coronavirus-related economic crisis. From the EU side, we view this agreement as an important step towards improving our relationship and resolving outstanding disputes. We remain eager to deepen transatlantic cooperation wherever possible as we firmly believe that, when it comes to truly global challenges, the chances of achieving successful global outcomes are improved if the European Union and United States work together” External link

moderndiplomacy Friday, September 18, 2020 5:52:00 PM CEST

Xi Jinping said: "The protection of the Yellow River is critical to the great rejuvenation and sustainable development of the Chinese nation," External link

beijingreview-en Friday, September 18, 2020 5:20:00 PM CEST

Ana Baptista said: "When this bill was finally passed, I had a moment where I just had to shed a tear of disbelief," External link

ara-reuters Friday, September 18, 2020 5:18:00 PM CEST

Mustafa Santiago Ali said: “Folks don’t by accident end up in these communities,” “We have traditionally pushed people into certain areas, or we’ve chosen those areas that we don’t place a lot of value on to put certain things” External link

ara-reuters Friday, September 18, 2020 5:18:00 PM CEST

Ana Baptista said: “We’re going to feel the effects of climate change very severely, and we know that overburdened communities ... are going to feel those impacts even worse,” External link

ara-reuters Friday, September 18, 2020 5:18:00 PM CEST

Francesco Sabatini says: "While many primary forests are in fact well protected, we also found many regions where they are not -- particularly where primary forests are still common," External link

sciencedaily Friday, September 18, 2020 4:32:00 PM CEST

Bill Keeton says: "Primary and old-growth forests have huge value for biodiversity, for carbon and climate mitigation, for flood resilience and other ecological values -- and they're important as part of Europe's historical legacy just like their ancient cities and cathedrals," External link

sciencedaily Friday, September 18, 2020 4:32:00 PM CEST

Tobias Kuemmerle says: "Forest restoration to establish primary forests will take a long time, but it is attractive because such forests will not only benefit biodiversity but also store a lot of carbon and therefore help to mitigate climate change," "The good news is that there are huge opportunities for restoring primary forests even within existing protected areas, which means that restoration efforts would not necessarily require reducing the area of forests used for timber production" External link

sciencedaily Friday, September 18, 2020 4:32:00 PM CEST

Francesco Sabatini says: "Now is the time to be ambitious. There is a lot of momentum for forest conservation and restoration in Europe at the moment," External link

sciencedaily Friday, September 18, 2020 4:32:00 PM CEST

Max von Elverfeldt said: “In view of the enormous CO2 storage capacity of our forests, it is only fair that this performance should be given a prize,” External link

euractiv-en Friday, September 18, 2020 4:02:00 PM CEST

Francesco Sabatini says: "While many primary forests are in fact well protected, we also found many regions where they are not--particularly where primary forests are still common," External link

azocleantech Friday, September 18, 2020 3:16:00 PM CEST

Bill Keeton says: "Primary and old-growth forests have huge value for biodiversity, for carbon and climate mitigation, for flood resilience and other ecological values--and they're important as part of Europe's historical legacy just like their ancient cities and cathedrals," External link

azocleantech Friday, September 18, 2020 3:16:00 PM CEST

Tobias Kuemmerle says: "Forest restoration to establish primary forests will take a long time, but it is attractive because such forests will not only benefit biodiversity but also store a lot of carbon and therefore help to mitigate climate change," "The good news is that there are huge opportunities for restoring primary forests even within existing protected areas, which means that restoration efforts would not necessarily require reducing the area of forests used for timber production" External link

azocleantech Friday, September 18, 2020 3:16:00 PM CEST

Francesco Sabatini says: "Now is the time to be ambitious. There is a lot of momentum for forest conservation and restoration in Europe at the moment," External link

azocleantech Friday, September 18, 2020 3:16:00 PM CEST

Frans Timmermans said: “It's been 30 years since Total Recall and Kindergarten Cop — I mean these things go so fast,” External link

politico-eu Friday, September 18, 2020 2:33:00 PM CEST

Van der Kolk said: “If a company wants to make the transition from a linear economy toward a circular economy, it searches for good, high quality, secondary raw materials, and when they are scarce, it means the value goes up,” External link

qnewshub Friday, September 18, 2020 2:11:00 PM CEST

Van der Kolk said: “Reusing waste requires a lot of knowledge about legislation and proof, which is expensive and sometimes too complex for a commercial company to pursue,” External link

qnewshub Friday, September 18, 2020 2:11:00 PM CEST

Terry Ridon said: “By proceeding with project implementation without an Environmental Compliance Certificate (ECC), the project is subjecting the public and the environment to undetermined environmental and health risks,” External link

mb-com-ph Friday, September 18, 2020 2:01:00 PM CEST

Ulli Sima betont: „Reparieren statt Wegwerfen, so funktioniert aktive Abfallvermeidung, Ressourcenschonung und Klimaschutz – und spart oft auch noch Geld“ External link

ots Friday, September 18, 2020 12:45:00 PM CEST

Werner Hoyer said: “The $14.9billion of new EIB financing approved today shows how we are working with thousands of local partners to make a long-term difference to people’s lives during these challenging times,” External link

esi-africa Friday, September 18, 2020 10:53:00 AM CEST

Michael Schnedlitz betonte: „Unsere durch Corona krisengebeutelte Wirtschaft benötigt mit Sicherheit keine neuen Steuerbelastungen, denn diese würden den ohnehin schon fraglich gewordenen Wirtschaftsstandort Österreich noch weiter gefährden. Abwanderungen und Pleiten passieren ja nun schon fast täglich“ External link

ots Friday, September 18, 2020 10:34:00 AM CEST

Michael Schnedlitz erklärte: „Wenn man schon den seit 100 Jahren annähernd gleichbleibenden CO2-Gehalt der Luft senken will, sollte man mit dem Schutz unserer Weltmeere beginnen. Denn das darin enthaltene Phytoplankton veratmet den größten Anteil des Kohlendioxids. Auch die immer mehr vorangetriebene Abholzung der großen Wälder zugunsten der Gewinnung von Rohstoffen oder für die ‚Superfoods‘ der Bobos dieser Welt, trägt dazu bei, unser Klima negativ zu beeinflussen" External link

ots Friday, September 18, 2020 10:34:00 AM CEST

Ong Ye Kung said: “We cannot leave this historic human endeavour to a patchwork of individual efforts. The IMO’s leadership is needed to harness the collective will of the maritime community,” External link

splash247 Friday, September 18, 2020 10:17:00 AM CEST

Valdis Dombrovskis said: “It is currently being negatively affected on many sides,” External link

lsm-en Friday, September 18, 2020 9:27:00 AM CEST

Paul Wilson commenting: “Platinum market demand and supply have both been significantly reduced year-on-year by the impact of the pandemic.However, [owing] in part to some supply issues unrelated to the pandemic, plus the nature of physical investment demand, the potential effects of the pandemic on platinum’s market balance are far less negative than previously expected” External link

miningweekly Friday, September 18, 2020 8:35:00 AM CEST

Markus Soeder sagte: „Garmisch-Partenkirchen ist ein Musterfall für Unvernunft" External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Donald Trump sagte: „Sagen Sie Ihrem Gouverneur, er soll Ihren Staat öffnen" External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Friedrich Merz sagte: „Der Finanzminister haut zurzeit das Geld raus, als gäbe es kein Morgen mehr. Unsere Kinder werden das alles bezahlen müssen" External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Donald Trump sagte: „Das Letzte, was man will, ist, dass man Panik im Land auslöst" External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Donald Trump sagte: „Wenn wir nicht das unternommen hätten, was wir unternommen haben, wären Millionen Menschen gestorben" External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Martin Litsch sagte: „Es ist unangemessen, dass wir für jeden Test knapp 40 Euro bezahlen müssen. Die Labore machen damit inzwischen dicke Gewinne“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Martin Litsch forderte (about Jens Spahn): „Uns sind hier die Hände gebunden. Ich appelliere an Gesundheitsminister Spahn, den Weg dafür zu ebnen, dass die Kassen mit Laboren die Preise für Corona-Tests selbst verhandeln können“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Jens Spahn sagte: „mindestens so sehr ärgert wie die Betroffenen“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Jens Spahn sagte: „wo viele Dinge schneller gehen müssen als sonst. Wo oftmals dann auch sehr flexibel und manchmal zu Beginn provisorisch gehandelt werden muss“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Frank Walter Steinmeier sagte: „Ich finde die Meldungen über die aussichtsreiche Forschung an Impfstoffen durchaus ermutigend“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Frank Walter Steinmeier sagte: „Der Corona-Tod ist ein einsamer Tod“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Theresa Tam sagt: „Wenn diese Vorsichtsmaßnahmen eingehalten werden und die Risiken bewusst sind, können Wege gefunden werden, körperliche Intimität zu genießen, ohne die Fortschritte in der Corona-Pandemie zunichtezumachen“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Markus Soeder sagte: «Wir wollen wieder Schule haben in Bayern » External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Scott Morrison sagte: „Wir sprechen von einer Pandemie, die die Weltwirtschaft zerstört und Hunderttausende getötet hat“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Karl Lauterbach sagte: „Wir können unseren Beitrag leisten, indem wir Spanien unbürokratisch die Hilfe zur Verfügung stellen, die wir beschlossen haben im Rahmen der europäischen Hilfsprogramme“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Stephan Ludwig sagte: „Wenn bei Routine-Untersuchungen auf Lebendtiermärkten vermehrt Infektionen gefunden werden, muss sofort die Bremse reingehauen werden, um die schnelle Verbreitung zu stoppen“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Harald Michels sagte: „da sind wir ganz nah an den Leuten“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Harald Michels betonte: „Es liegt nicht an unserem guten Willen, es liegt einfach an der Struktur: Dass noch mit Papier geschafft werden muss“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Werner Lanthaler erklärte: „In der Biotechnologie erleben wir so etwas wie unsere Stunde der Wahrheit" External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Susanne Johna sagte: „Wir sehen schon einen kontinuierlichen Anstieg der Infektionszahlen - er ist flach, aber er ist da“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Hendrik Wüst kündigte: „Inzwischen sollte jeder verstanden haben, dass in Bus und Bahn Maskenpflicht gilt. Deshalb ist ganz klar: Wer ohne Mund-Nasen-Schutz erwischt wird, muss an der nächsten Haltestelle raus und zahlen.“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Susanne Johna warnte: „Damit ist die Gefahr, dass wir die Erfolge, die wir bislang in Deutschland erzielt haben, in einer Kombination aus Verdrängung und Normalitätssehnsucht wieder verspielen“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Susanne Johna sagte: „Weil sich das Pandemiegeschehen langsam aufbaut, müssen wir für Covid-19-Patienten gestuft Behandlungsmöglichkeiten zur Verfügung stellen, also eine zeitliche Staffelung der Vorhaltung einführen“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Susanne Johna sagte: „So geht das Schritt für Schritt weiter, bis man dann in der höchsten Alarm- und Ausbaustufe alle für Covid-19-Patienten verfügbaren Intensivkapazitäten ausschöpft“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Matt Hancock sagte: „Die Tatsache, dass mit diesen Tests sowohl Grippe als auch Covid-19 nachgewiesen werden kann, wird uns auf dem Weg in den Winter enorm helfen, so dass die Patienten den richtigen Rat befolgen können, um sich und andere zu schützen“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Donald Trump sagte: „Die Fälle begannen unter jungen Amerikanern kurz nach Demonstrationen anzusteigen“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Rudolf Anschober sagte: „Es beginnt wieder ein bisschen zu brodeln“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Michael Ryan sagte: „Ich bin sehr besorgt, dass wir eine Beschleunigung der Krankheit in Afrika sehen. Wir müssen das sehr ernst nehmen“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Michael Ryan sagte: „Südafrika könnte leider ein Vorbote sein“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Donald Trump sagte: „junge Leute, die einen Schnupfen haben“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Herbert Winkel sagte: „Wir konnten keinen bestimmten Infektionsherd feststellen" External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Richard Lutz erklärte: „Das ist der beste Wert seit 2008“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Prof Dr ergänzt: „Wir gehen davon aus, dass solche Antikörper über mehrere Wochen wirksam sind und in dieser Zeit vor einer Erkrankung schützen könnten“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Fred Dickson sagte: „nicht zu unterschätzenden Herausforderung, den Tourismus wiederaufzubauen“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Aleksandar Vucic sagte: „Alle Krankenhäuser in Belgrad sind fast voll“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Michael Ryan sagte: „Was wir jetzt erleben, ist ein zweiter Höhepunkt der ersten Welle in vielen Ländern, wo das Virus nicht genug unterdrückt worden ist, um eine Übertragung der Krankheit zu verhindern“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Karl Josef Laumann sagte: „uns 20, 30 durch die Lappen gegangen sind“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Katja Kipping sagte: „Die Förderung zur Geräteanschaffung ist nicht ausreichend und wenig zielführend“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Katja Kipping sagte: „Die bessere Lösung: Jedes Kind bekommt von der Schule einen eigenen Laptop mit mobilem Datenzugang gestellt“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Karl Lauterbach sagte: „Ich bin sicher, dass deutlich mehr Menschen außerhalb der Mitarbeiterschaft inzwischen infiziert sind“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Anja Karliczek sagte: „Ich hoffe sehr, dass das Infektionsgeschehen diese Entwicklung zulässt“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Mark Waschke berichtete: „Anhalten des Kapitalismus, das Ausbremsen des Einfach-Weiter-So-Konsumierens auch etwas sehr Inspirierendes für mich“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Jan Focken sagt: „Es stehen noch etwa 5.350 Tests aus“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Markus Soeder sagte: „Abstand halten, Hygiene, Masken. Und Kontaktbeschränkungen“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Heinz Peter Meidinger sagte: „Wir setzen auf regelmäßige wöchentliche Tests von Lehrkräften, auch wenn keine Krankheitssymptome vorliegen“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Cristina Longhini sagte: „Wir wollen, dass jemand zurücktritt, dass sich jemand entschuldigt. Wir erwarten, dass jemand Verantwortung übernimmt, etwas, was bisher noch niemand getan hat“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Hendrik Streeck sagte: „Die Zahl der Covid-19-Erkrankten auf den Intensivstationen ist derzeit rückläufig” „Es besteht eine Chance, dass wir über den Sommer die Anzahl der Personen mit Teilimmunität erhöhen können” External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Angela Merkel sagte: „Ich werde unruhig, wenn zum Beispiel Menschen glauben, wir brauchen die Abstandsmaßnahmen nicht mehr. Die brauchen wir“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Boyko Borisov sagte: „Dann fallen alle (Corona-Schutz)Maßnahmen weg, und bleiben nur die sozialen (Hilfen)“ External link

mopo Friday, September 18, 2020 8:12:00 AM CEST

Virginijus Sinkevičius said: “There is a clear link between the state of the environment and the health of our population. Everyone must understand that by taking care of our planet we are not only saving ecosystems, but also lives, especially the ones who are the most vulnerable. The European Union is devoted to this approach and with the new Biodiversity Strategy, the Circular Economy Action Plan and other forthcoming initiatives we are on the path to build a more resilient and healthier Europe for European citizens and beyond” External link

eureporter Friday, September 18, 2020 7:19:00 AM CEST

Stella Kyriakides said: “COVID-19 has been yet another wake-up call, making us acutely aware of the relationship between our ecosystems and our health and the need to face the facts – the way we live, consume and produce is detrimental to the climate and impacts negatively on our health. From our Farm to Fork Strategy for sustainable and healthy food to Europe's future Beating Cancer Plan, we have made a strong commitment to protect the health of our citizens and our planet” External link

eureporter Friday, September 18, 2020 7:19:00 AM CEST

William Todts concluded (about Frans Timmermans): “Leaving plane and ship emissions to the international community has been a fig leaf for European inaction. Von der Leyen and Timmermans are now signalling that they want to make these polluters pay. But to power planes and ships, the EU needs to bet on hydrogen and e-fuels and finally put an end to the biofuels charade” External link

cleantechnica Friday, September 18, 2020 5:55:00 AM CEST

Niels Andela told: “Given that 2020 is really a record-setting year for California, it’s going to be quite off-the-charts compared to the observational period we have,” External link

dailycaller Friday, September 18, 2020 1:41:00 AM CEST

Guido van der Werf told: “What is pretty certain is that this year beats the previous record in the satellite record (starting in 1997) by a large margin,” External link

dailycaller Friday, September 18, 2020 1:41:00 AM CEST

Bari Golin Blaugrund said: "We share a focus on reducing the environmental impact of cruising just like Friends of the Earth," "We just have differing approaches to the methodology" External link

usaToday Friday, September 18, 2020 12:37:00 AM CEST

Marcie Keever explained: "They are (making strides) with new ships. They're making progress especially in the sewage treatment realm, but that's about technology installation — it's on that side of things they're making progress, and in many cases it's forced by international and national regulations," External link

usaToday Friday, September 18, 2020 12:37:00 AM CEST

Roger Frizzell said: "The FOE report is not based on any measure of true research or scientific rigor to inform the public, but it is nothing more than a publicity stunt by FOE to help attract potential donors," External link

usaToday Friday, September 18, 2020 12:37:00 AM CEST

Joneigh Khaldun said: “These additional cases of EEE in horses underscores the importance of providing aerial treatment in the affected counties,” External link

freep Thursday, September 17, 2020 11:12:00 PM CEST

Lynn Sutfin said: "have severe neurologic issues and continue to receive supportive care, either in rehab or at home with home care," External link

freep Thursday, September 17, 2020 11:12:00 PM CEST

Joneigh Khaldun said: “We are taking this step in an effort to protect the health and safety of Michiganders in areas of the state where we know mosquitoes are carrying this potentially deadly disease,” External link

freep Thursday, September 17, 2020 11:12:00 PM CEST

Judith Nabakooba said: ”Environmental protection is one of the greatest challenges of our times and its adverse effects undermine the ability of countries to achieve sustainable and equitable national development. “Increases in air pollution, global temperature, sea-level rise, ocean acidification and other climate changes have adverse effects on food security, diseases incidences and other support systems, however, the widespread use of ICTs has great potential to accelerate the development of scientific and technological innovation for environmental protection. “ Relatedly the 2030 Agenda for sustainable development adopted by all UN members in 2015 recognises ICT as a key tool for environmental protection under the SDG 13 which calls for taking urgent action to combat climate change and its impacts,” External link

busiweek Thursday, September 17, 2020 10:33:00 PM CEST

Peter Kurth sagt: „Es ist besser, Abfälle in Polen nicht zu deponieren, sondern in Deutschland zu verbrennen“ External link

Tagespiegel Thursday, September 17, 2020 9:40:00 PM CEST

Peter Kurth sagt: „Abfallverbringung so ausgewogen konzipiert, dass dem Umweltschutz und dem Handel mit der Ressource Abfall gleichermaßen Rechnung getragen wird“ External link

Tagespiegel Thursday, September 17, 2020 9:40:00 PM CEST

Peter Kurth sagte: „Der Markt wird mit Lithium-Ionen-Batterien geflutet“ External link

Tagespiegel Thursday, September 17, 2020 9:40:00 PM CEST

Peter Kurth sagte: „Wir hätten uns von der großen Koalition mehr erwartet“ External link

Tagespiegel Thursday, September 17, 2020 9:40:00 PM CEST

Ludovic Voet said: “Trade unions support the Commission’s decision to step up its climate ambition and to adopt the new target of -55% GHG emissions by 2030. This sends the right signal that the EU is serious about fighting climate change. But now that the objective is clear, the hard part begins. To be credible, this new objective must go hand in hand with sufficient funding and bold policies to supports workers most affected” External link

ETUC Thursday, September 17, 2020 9:22:00 PM CEST

Inger Andersen said: “Now, we must accelerate and scale-up collaboration for nature-positive outcomes – conserving, restoring and using biodiversity fairly and sustainably. If we do not, biodiversity will continue to buckle under the weight of land- and sea-use change, overexploitation, climate change, pollution and invasive alien species. This will further damage human health, economies and societies – with particularly detrimental effects on indigenous peoples and local communities” External link

moderndiplomacy Thursday, September 17, 2020 9:08:00 PM CEST

Bob Moritz added: “An important lesson of COVID-19 is that people can find ways to do the impossible when they have to, and we are taking some of that spirit into our efforts to tackle the global climate crisis. The changes we need to make will not be easy, but are nothing compared to the harm that runaway climate change would inflict on society. We are excited about working together, with clients, with partners and all of our stakeholders, to achieve our goals and play our part to support global efforts to help address the impacts of climate change for a more sustainable and fairer world” External link

moderndiplomacy Thursday, September 17, 2020 9:08:00 PM CEST

Francesco Sabatini says: "While many primary forests are in fact well protected, we also found many regions where they are not--particularly where primary forests are still common," External link

eurekalert Thursday, September 17, 2020 5:50:00 PM CEST

Bill Keeton says: "Primary and old-growth forests have huge value for biodiversity, for carbon and climate mitigation, for flood resilience and other ecological values--and they're important as part of Europe's historical legacy just like their ancient cities and cathedrals," External link

eurekalert Thursday, September 17, 2020 5:50:00 PM CEST

Tobias Kuemmerle says: "Forest restoration to establish primary forests will take a long time, but it is attractive because such forests will not only benefit biodiversity but also store a lot of carbon and therefore help to mitigate climate change," "The good news is that there are huge opportunities for restoring primary forests even within existing protected areas, which means that restoration efforts would not necessarily require reducing the area of forests used for timber production" External link

eurekalert Thursday, September 17, 2020 5:50:00 PM CEST

Francesco Sabatini says: "Now is the time to be ambitious. There is a lot of momentum for forest conservation and restoration in Europe at the moment," External link

eurekalert Thursday, September 17, 2020 5:50:00 PM CEST

Liz Cheney schrieb: „Der NRDC unterhält sogar ein Büro in China und arbeitet seit längerer Zeit mit Spitzenbeamten der Kommunistischen Partei zusammen“ External link

epochtimes Thursday, September 17, 2020 3:42:00 PM CEST

Andreas Sohmen Pao stated: “It needs to be equal, it needs to be a global scheme not a regional scheme. or otherwise you will get so many distortions and will become very difficult to enforce and police it will be unequal about different businesses,” External link

seatrade-global Thursday, September 17, 2020 3:15:00 PM CEST

Andreas Sohmen Pao said: “What I like about what Europe is doing, is it’s creating momentum and pressure. We need pressure to move so that’s great, but what worries me is its neither predictable or equal and I think that means its fundamentally flawed,” External link

seatrade-global Thursday, September 17, 2020 3:15:00 PM CEST

Ong Ye Kung said: “We cannot leave this historic human endeavour to a patchwork of individual efforts. The IMO’s leadership is needed, to harness the collective will of the maritime community. It has spearheaded some critical initiatives, such as the first set of regulations for a global sector on CO2 emissions standards for new ships, setting collective ambition by 2050, and within this century,” External link

seatrade-global Thursday, September 17, 2020 3:15:00 PM CEST

William Todts concluded (about Frans Timmermans): “Leaving plane and ship emissions to the international community has been a fig leaf for European inaction. Von der Leyen and Timmermans are now signalling that they want to make these polluters pay. But to power planes and ships, the EU needs to bet on hydrogen and e-fuels and finally put an end to the biofuels charade” External link

transportenvironment Thursday, September 17, 2020 2:14:00 PM CEST

Lynn Sutfin said: “have serious neurological problems and continue to receive supportive care, either in rehab or at home with home care,” External link

newsbeezer Thursday, September 17, 2020 1:30:00 PM CEST

Joneigh Khaldun said: “This suspected EEE case in a Michigan resident demonstrates that it poses a persistent threat to the health and safety of Michigan residents and calls for further action to prevent exposure, including aerial treatment,” External link

newsbeezer Thursday, September 17, 2020 1:30:00 PM CEST

Emma Howard Boyd said: “Today just 14% of our rivers are [rated good]. To get where we want to be everyone needs to improve how they use water now and that means water companies, farmers and the public” External link

guardian Thursday, September 17, 2020 1:06:00 PM CEST

Rebecca Pow said: “We need to go further and faster on reducing the environmental impact from storm overflows and other sources of pollution including chemicals and agriculture,” External link

guardian Thursday, September 17, 2020 1:06:00 PM CEST

Vincent Henri Peuch explains: “The system that CAMS uses is very appealing for many users because it builds on the strengths of different types of satellite observations and combines these into one single product,” External link

copernicus-en Thursday, September 17, 2020 12:01:00 PM CEST

Markus Soeder sagte: „Garmisch-Partenkirchen ist ein Musterfall für Unvernunft" External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Donald Trump sagte: „Sagen Sie Ihrem Gouverneur, er soll Ihren Staat öffnen" External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Friedrich Merz sagte: „Der Finanzminister haut zurzeit das Geld raus, als gäbe es kein Morgen mehr. Unsere Kinder werden das alles bezahlen müssen" External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Donald Trump sagte: „Das Letzte, was man will, ist, dass man Panik im Land auslöst" External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Donald Trump sagte: „Wenn wir nicht das unternommen hätten, was wir unternommen haben, wären Millionen Menschen gestorben" External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Martin Litsch sagte: „Es ist unangemessen, dass wir für jeden Test knapp 40 Euro bezahlen müssen. Die Labore machen damit inzwischen dicke Gewinne“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Martin Litsch forderte (about Jens Spahn): „Uns sind hier die Hände gebunden. Ich appelliere an Gesundheitsminister Spahn, den Weg dafür zu ebnen, dass die Kassen mit Laboren die Preise für Corona-Tests selbst verhandeln können“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Jens Spahn sagte: „mindestens so sehr ärgert wie die Betroffenen“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Jens Spahn sagte: „wo viele Dinge schneller gehen müssen als sonst. Wo oftmals dann auch sehr flexibel und manchmal zu Beginn provisorisch gehandelt werden muss“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Frank Walter Steinmeier sagte: „Ich finde die Meldungen über die aussichtsreiche Forschung an Impfstoffen durchaus ermutigend“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Frank Walter Steinmeier sagte: „Der Corona-Tod ist ein einsamer Tod“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Theresa Tam sagt: „Wenn diese Vorsichtsmaßnahmen eingehalten werden und die Risiken bewusst sind, können Wege gefunden werden, körperliche Intimität zu genießen, ohne die Fortschritte in der Corona-Pandemie zunichtezumachen“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Markus Soeder sagte: «Wir wollen wieder Schule haben in Bayern » External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Scott Morrison sagte: „Wir sprechen von einer Pandemie, die die Weltwirtschaft zerstört und Hunderttausende getötet hat“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Karl Lauterbach sagte: „Wir können unseren Beitrag leisten, indem wir Spanien unbürokratisch die Hilfe zur Verfügung stellen, die wir beschlossen haben im Rahmen der europäischen Hilfsprogramme“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Stephan Ludwig sagte: „Wenn bei Routine-Untersuchungen auf Lebendtiermärkten vermehrt Infektionen gefunden werden, muss sofort die Bremse reingehauen werden, um die schnelle Verbreitung zu stoppen“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Harald Michels sagte: „da sind wir ganz nah an den Leuten“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Harald Michels betonte: „Es liegt nicht an unserem guten Willen, es liegt einfach an der Struktur: Dass noch mit Papier geschafft werden muss“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Werner Lanthaler erklärte: „In der Biotechnologie erleben wir so etwas wie unsere Stunde der Wahrheit" External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Susanne Johna sagte: „Wir sehen schon einen kontinuierlichen Anstieg der Infektionszahlen - er ist flach, aber er ist da“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Hendrik Wüst kündigte: „Inzwischen sollte jeder verstanden haben, dass in Bus und Bahn Maskenpflicht gilt. Deshalb ist ganz klar: Wer ohne Mund-Nasen-Schutz erwischt wird, muss an der nächsten Haltestelle raus und zahlen.“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Susanne Johna warnte: „Damit ist die Gefahr, dass wir die Erfolge, die wir bislang in Deutschland erzielt haben, in einer Kombination aus Verdrängung und Normalitätssehnsucht wieder verspielen“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Susanne Johna sagte: „Weil sich das Pandemiegeschehen langsam aufbaut, müssen wir für Covid-19-Patienten gestuft Behandlungsmöglichkeiten zur Verfügung stellen, also eine zeitliche Staffelung der Vorhaltung einführen“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Susanne Johna sagte: „So geht das Schritt für Schritt weiter, bis man dann in der höchsten Alarm- und Ausbaustufe alle für Covid-19-Patienten verfügbaren Intensivkapazitäten ausschöpft“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Matt Hancock sagte: „Die Tatsache, dass mit diesen Tests sowohl Grippe als auch Covid-19 nachgewiesen werden kann, wird uns auf dem Weg in den Winter enorm helfen, so dass die Patienten den richtigen Rat befolgen können, um sich und andere zu schützen“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Donald Trump sagte: „Die Fälle begannen unter jungen Amerikanern kurz nach Demonstrationen anzusteigen“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Rudolf Anschober sagte: „Es beginnt wieder ein bisschen zu brodeln“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Michael Ryan sagte: „Ich bin sehr besorgt, dass wir eine Beschleunigung der Krankheit in Afrika sehen. Wir müssen das sehr ernst nehmen“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Michael Ryan sagte: „Südafrika könnte leider ein Vorbote sein“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Donald Trump sagte: „junge Leute, die einen Schnupfen haben“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Herbert Winkel sagte: „Wir konnten keinen bestimmten Infektionsherd feststellen" External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Richard Lutz erklärte: „Das ist der beste Wert seit 2008“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Prof Dr ergänzt: „Wir gehen davon aus, dass solche Antikörper über mehrere Wochen wirksam sind und in dieser Zeit vor einer Erkrankung schützen könnten“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Fred Dickson sagte: „nicht zu unterschätzenden Herausforderung, den Tourismus wiederaufzubauen“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Aleksandar Vucic sagte: „Alle Krankenhäuser in Belgrad sind fast voll“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Michael Ryan sagte: „Was wir jetzt erleben, ist ein zweiter Höhepunkt der ersten Welle in vielen Ländern, wo das Virus nicht genug unterdrückt worden ist, um eine Übertragung der Krankheit zu verhindern“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Karl Josef Laumann sagte: „uns 20, 30 durch die Lappen gegangen sind“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Katja Kipping sagte: „Die Förderung zur Geräteanschaffung ist nicht ausreichend und wenig zielführend“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Katja Kipping sagte: „Die bessere Lösung: Jedes Kind bekommt von der Schule einen eigenen Laptop mit mobilem Datenzugang gestellt“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Karl Lauterbach sagte: „Ich bin sicher, dass deutlich mehr Menschen außerhalb der Mitarbeiterschaft inzwischen infiziert sind“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Anja Karliczek sagte: „Ich hoffe sehr, dass das Infektionsgeschehen diese Entwicklung zulässt“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Mark Waschke berichtete: „Anhalten des Kapitalismus, das Ausbremsen des Einfach-Weiter-So-Konsumierens auch etwas sehr Inspirierendes für mich“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Jan Focken sagt: „Es stehen noch etwa 5.350 Tests aus“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Markus Soeder sagte: „Abstand halten, Hygiene, Masken. Und Kontaktbeschränkungen“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Heinz Peter Meidinger sagte: „Wir setzen auf regelmäßige wöchentliche Tests von Lehrkräften, auch wenn keine Krankheitssymptome vorliegen“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Cristina Longhini sagte: „Wir wollen, dass jemand zurücktritt, dass sich jemand entschuldigt. Wir erwarten, dass jemand Verantwortung übernimmt, etwas, was bisher noch niemand getan hat“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Hendrik Streeck sagte: „Die Zahl der Covid-19-Erkrankten auf den Intensivstationen ist derzeit rückläufig” „Es besteht eine Chance, dass wir über den Sommer die Anzahl der Personen mit Teilimmunität erhöhen können” External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Angela Merkel sagte: „Ich werde unruhig, wenn zum Beispiel Menschen glauben, wir brauchen die Abstandsmaßnahmen nicht mehr. Die brauchen wir“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Boyko Borisov sagte: „Dann fallen alle (Corona-Schutz)Maßnahmen weg, und bleiben nur die sozialen (Hilfen)“ External link

mopo Thursday, September 17, 2020 10:13:00 AM CEST

Jan Zahradil said: "This is a practical display that both sides, when acting rationally and constructively, are able to find a common ground, particularly in the area of economy, in the areas of trade and investments," External link

china.org.cn Thursday, September 17, 2020 9:24:00 AM CEST

Virginijus Sinkevičius said: “There is a clear link between the state of the environment and the health of our population. Everyone must understand that by taking care of our planet we are not only saving ecosystems, but also lives, especially the ones who are the most vulnerable. The European Union is devoted to this approach and with the new Biodiversity Strategy, the Circular Economy Action Plan and other forthcoming initiatives we are on the path to build a more resilient and healthier Europe for European citizens and beyond” External link

eureporter Thursday, September 17, 2020 8:05:00 AM CEST

Stella Kyriakides said: “COVID-19 has been yet another wake-up call, making us acutely aware of the relationship between our ecosystems and our health and the need to face the facts – the way we live, consume and produce is detrimental to the climate and impacts negatively on our health. From our Farm to Fork Strategy for sustainable and healthy food to Europe's future Beating Cancer Plan, we have made a strong commitment to protect the health of our citizens and our planet” External link

eureporter Thursday, September 17, 2020 8:05:00 AM CEST

Thierry Breton said: “Many member states have implemented national contact tracing and warning applications. It is now time to make them interact with each other. Travel and personal exchange are the core of the European project and the Single Market. The gateway will facilitate this in these times of pandemic and will save lives” External link

eureporter Thursday, September 17, 2020 7:33:00 AM CEST

Stella Kyriakides added: “Coronavirus tracing and warning apps working across borders can be powerful tools in our efforts to contain the spread of COVID-19. With cases on the rise again, apps can complement other measures like increased testing and manual contact tracing. If used widely enough, they can help us break the chains of transmission. We will not stop fighting on all fronts against the pandemic” External link

eureporter Thursday, September 17, 2020 7:33:00 AM CEST

Roberto Speranza added: “We need to maintain distancing, wear masks and wash our hands,” External link

eureporter Thursday, September 17, 2020 7:33:00 AM CEST

Roberto Speranza added: “The key word is proximity: the first place where people are cured should be in the home. We have one of the oldest populations in the world and the numbers of chronically ill patients are increasing, and they aren’t treated in hospitals,” External link

eureporter Thursday, September 17, 2020 7:33:00 AM CEST

Thierry Breton said: “Many member states have implemented national contact tracing and warning applications. It is now time to make them interact with each other. Travel and personal exchange are the core of the European project and the Single Market. The gateway will facilitate this in these times of pandemic and will save lives” External link

newsnow-co-uk Thursday, September 17, 2020 7:14:00 AM CEST

Stella Kyriakides added: “Coronavirus tracing and warning apps working across borders can be powerful tools in our efforts to contain the spread of COVID-19. With cases on the rise again, apps can complement other measures like increased testing and manual contact tracing. If used widely enough, they can help us break the chains of transmission. We will not stop fighting on all fronts against the pandemic” External link

newsnow-co-uk Thursday, September 17, 2020 7:14:00 AM CEST

Roberto Speranza added: “We need to maintain distancing, wear masks and wash our hands,” External link

newsnow-co-uk Thursday, September 17, 2020 7:14:00 AM CEST

Roberto Speranza added: “The key word is proximity: the first place where people are cured should be in the home. We have one of the oldest populations in the world and the numbers of chronically ill patients are increasing, and they aren’t treated in hospitals,” External link

newsnow-co-uk Thursday, September 17, 2020 7:14:00 AM CEST

Thierry Breton said: “Many member states have implemented national contact tracing and warning applications. It is now time to make them interact with each other. Travel and personal exchange are the core of the European project and the Single Market. The gateway will facilitate this in these times of pandemic and will save lives” External link

eureporter Thursday, September 17, 2020 7:02:00 AM CEST

Stella Kyriakides added: “Coronavirus tracing and warning apps working across borders can be powerful tools in our efforts to contain the spread of COVID-19. With cases on the rise again, apps can complement other measures like increased testing and manual contact tracing. If used widely enough, they can help us break the chains of transmission. We will not stop fighting on all fronts against the pandemic” External link

eureporter Thursday, September 17, 2020 7:02:00 AM CEST

Roberto Speranza added: “We need to maintain distancing, wear masks and wash our hands,” External link

eureporter Thursday, September 17, 2020 7:02:00 AM CEST

Roberto Speranza added: “The key word is proximity: the first place where people are cured should be in the home. We have one of the oldest populations in the world and the numbers of chronically ill patients are increasing, and they aren’t treated in hospitals,” External link

eureporter Thursday, September 17, 2020 7:02:00 AM CEST

Sebastien Snoeck zegt (about Jair Bolsonaro): "Al sinds hun aantreden ontmantelen Bolsonaro en zijn regering stelselmatig alle instellingen voor milieubescherming. Ze moedigen de ontginning aan van ecosystemen die van vitaal belang zijn voor ons overleven op deze planeet" External link

deredactie Thursday, September 17, 2020 5:15:00 AM CEST

Nicolas Schmit said: “The ESDE report shows that strengthening social fairness is key to overcoming the crisis. This requires putting people front and centre. To ensure resilience, solidarity and cohesion, the EU’s response has to prioritise employment, reduce inequalities and ensure equal opportunities. The effective implementation of the European Pillar of Social Rights will serve as our guide” External link

moderndiplomacy Thursday, September 17, 2020 4:24:00 AM CEST

Valdis Dombrovskis said: “The EU and the U.S. share the most important economic partnership in the world, with trade in goods and services worth over €1.3 trillion annually. This deal provides both sides with a true win-win outcome, helping us to strengthen our partnership even further. Lowering tariffs on both sides improves access for our exporters and reduces the cost of imported goods. Those are both critically important factors in this time of coronavirus-related economic crisis. From the EU side, we view this agreement as an important step towards improving our relationship and resolving outstanding disputes. We remain eager to deepen transatlantic cooperation wherever possible as we firmly believe that, when it comes to truly global challenges, the chances of achieving successful global outcomes are improved if the European Union and United States work together” External link

moderndiplomacy Thursday, September 17, 2020 4:24:00 AM CEST

Hamilton Mourao disse: “Isso não tem nada a ver com investidores... vocês têm que entender que faz parte da estratégica comercial dos países europeus” External link

reuters-br Wednesday, September 16, 2020 11:32:00 PM CEST

Markus Soeder sagte: „Garmisch-Partenkirchen ist ein Musterfall für Unvernunft" External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „Sagen Sie Ihrem Gouverneur, er soll Ihren Staat öffnen" External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Friedrich Merz sagte: „Der Finanzminister haut zurzeit das Geld raus, als gäbe es kein Morgen mehr. Unsere Kinder werden das alles bezahlen müssen" External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „Das Letzte, was man will, ist, dass man Panik im Land auslöst" External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „Wenn wir nicht das unternommen hätten, was wir unternommen haben, wären Millionen Menschen gestorben" External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Martin Litsch sagte: „Es ist unangemessen, dass wir für jeden Test knapp 40 Euro bezahlen müssen. Die Labore machen damit inzwischen dicke Gewinne“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Martin Litsch forderte (about Jens Spahn): „Uns sind hier die Hände gebunden. Ich appelliere an Gesundheitsminister Spahn, den Weg dafür zu ebnen, dass die Kassen mit Laboren die Preise für Corona-Tests selbst verhandeln können“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Jens Spahn sagte: „mindestens so sehr ärgert wie die Betroffenen“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Jens Spahn sagte: „wo viele Dinge schneller gehen müssen als sonst. Wo oftmals dann auch sehr flexibel und manchmal zu Beginn provisorisch gehandelt werden muss“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Frank Walter Steinmeier sagte: „Ich finde die Meldungen über die aussichtsreiche Forschung an Impfstoffen durchaus ermutigend“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Frank Walter Steinmeier sagte: „Der Corona-Tod ist ein einsamer Tod“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Theresa Tam sagt: „Wenn diese Vorsichtsmaßnahmen eingehalten werden und die Risiken bewusst sind, können Wege gefunden werden, körperliche Intimität zu genießen, ohne die Fortschritte in der Corona-Pandemie zunichtezumachen“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Markus Soeder sagte: «Wir wollen wieder Schule haben in Bayern » External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Scott Morrison sagte: „Wir sprechen von einer Pandemie, die die Weltwirtschaft zerstört und Hunderttausende getötet hat“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Karl Lauterbach sagte: „Wir können unseren Beitrag leisten, indem wir Spanien unbürokratisch die Hilfe zur Verfügung stellen, die wir beschlossen haben im Rahmen der europäischen Hilfsprogramme“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Stephan Ludwig sagte: „Wenn bei Routine-Untersuchungen auf Lebendtiermärkten vermehrt Infektionen gefunden werden, muss sofort die Bremse reingehauen werden, um die schnelle Verbreitung zu stoppen“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Harald Michels sagte: „da sind wir ganz nah an den Leuten“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Harald Michels betonte: „Es liegt nicht an unserem guten Willen, es liegt einfach an der Struktur: Dass noch mit Papier geschafft werden muss“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Werner Lanthaler erklärte: „In der Biotechnologie erleben wir so etwas wie unsere Stunde der Wahrheit" External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Susanne Johna sagte: „Wir sehen schon einen kontinuierlichen Anstieg der Infektionszahlen - er ist flach, aber er ist da“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Hendrik Wüst kündigte: „Inzwischen sollte jeder verstanden haben, dass in Bus und Bahn Maskenpflicht gilt. Deshalb ist ganz klar: Wer ohne Mund-Nasen-Schutz erwischt wird, muss an der nächsten Haltestelle raus und zahlen.“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Susanne Johna warnte: „Damit ist die Gefahr, dass wir die Erfolge, die wir bislang in Deutschland erzielt haben, in einer Kombination aus Verdrängung und Normalitätssehnsucht wieder verspielen“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Susanne Johna sagte: „Weil sich das Pandemiegeschehen langsam aufbaut, müssen wir für Covid-19-Patienten gestuft Behandlungsmöglichkeiten zur Verfügung stellen, also eine zeitliche Staffelung der Vorhaltung einführen“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Susanne Johna sagte: „So geht das Schritt für Schritt weiter, bis man dann in der höchsten Alarm- und Ausbaustufe alle für Covid-19-Patienten verfügbaren Intensivkapazitäten ausschöpft“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Matt Hancock sagte: „Die Tatsache, dass mit diesen Tests sowohl Grippe als auch Covid-19 nachgewiesen werden kann, wird uns auf dem Weg in den Winter enorm helfen, so dass die Patienten den richtigen Rat befolgen können, um sich und andere zu schützen“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „Die Fälle begannen unter jungen Amerikanern kurz nach Demonstrationen anzusteigen“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Rudolf Anschober sagte: „Es beginnt wieder ein bisschen zu brodeln“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Michael Ryan sagte: „Ich bin sehr besorgt, dass wir eine Beschleunigung der Krankheit in Afrika sehen. Wir müssen das sehr ernst nehmen“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Michael Ryan sagte: „Südafrika könnte leider ein Vorbote sein“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Donald Trump sagte: „junge Leute, die einen Schnupfen haben“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Herbert Winkel sagte: „Wir konnten keinen bestimmten Infektionsherd feststellen" External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Richard Lutz erklärte: „Das ist der beste Wert seit 2008“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Prof Dr ergänzt: „Wir gehen davon aus, dass solche Antikörper über mehrere Wochen wirksam sind und in dieser Zeit vor einer Erkrankung schützen könnten“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Fred Dickson sagte: „nicht zu unterschätzenden Herausforderung, den Tourismus wiederaufzubauen“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Aleksandar Vucic sagte: „Alle Krankenhäuser in Belgrad sind fast voll“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Michael Ryan sagte: „Was wir jetzt erleben, ist ein zweiter Höhepunkt der ersten Welle in vielen Ländern, wo das Virus nicht genug unterdrückt worden ist, um eine Übertragung der Krankheit zu verhindern“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Karl Josef Laumann sagte: „uns 20, 30 durch die Lappen gegangen sind“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Katja Kipping sagte: „Die Förderung zur Geräteanschaffung ist nicht ausreichend und wenig zielführend“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Katja Kipping sagte: „Die bessere Lösung: Jedes Kind bekommt von der Schule einen eigenen Laptop mit mobilem Datenzugang gestellt“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Karl Lauterbach sagte: „Ich bin sicher, dass deutlich mehr Menschen außerhalb der Mitarbeiterschaft inzwischen infiziert sind“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Anja Karliczek sagte: „Ich hoffe sehr, dass das Infektionsgeschehen diese Entwicklung zulässt“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Mark Waschke berichtete: „Anhalten des Kapitalismus, das Ausbremsen des Einfach-Weiter-So-Konsumierens auch etwas sehr Inspirierendes für mich“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Jan Focken sagt: „Es stehen noch etwa 5.350 Tests aus“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Markus Soeder sagte: „Abstand halten, Hygiene, Masken. Und Kontaktbeschränkungen“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Heinz Peter Meidinger sagte: „Wir setzen auf regelmäßige wöchentliche Tests von Lehrkräften, auch wenn keine Krankheitssymptome vorliegen“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Cristina Longhini sagte: „Wir wollen, dass jemand zurücktritt, dass sich jemand entschuldigt. Wir erwarten, dass jemand Verantwortung übernimmt, etwas, was bisher noch niemand getan hat“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Hendrik Streeck sagte: „Die Zahl der Covid-19-Erkrankten auf den Intensivstationen ist derzeit rückläufig” „Es besteht eine Chance, dass wir über den Sommer die Anzahl der Personen mit Teilimmunität erhöhen können” External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Angela Merkel sagte: „Ich werde unruhig, wenn zum Beispiel Menschen glauben, wir brauchen die Abstandsmaßnahmen nicht mehr. Die brauchen wir“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Boyko Borisov sagte: „Dann fallen alle (Corona-Schutz)Maßnahmen weg, und bleiben nur die sozialen (Hilfen)“ External link

mopo Wednesday, September 16, 2020 7:55:00 PM CEST

Yvon Chouinard scriveva: “Ricordatevi di votare per cacciare quegli stronzi – tutti quei politici che pensano che non si debba fare niente per i cambiamenti climatici” External link

mashable Wednesday, September 16, 2020 1:30:00 PM CEST

Virginijus Sinkevičius zei: "Er bestaat een duidelijk verband tussen de toestand van het milieu en de gezondheid van onze bevolking. Iedereen moet begrijpen dat we door voor onze planeet te zorgen niet alleen ecosystemen redden, maar ook levens, met name die van de meest kwetsbaren" External link

deredactie Wednesday, September 9, 2020 4:43:00 AM CEST

Most associated names

Daily number of articles in this category

Trend data not available for this selection.